کد مطلب:188929 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:249

باقر العلوم و فرشتگان
در زیارت جامعه كبیره خطاب به عترت این گونه سخن می گوییم: السلام علیكم یا اهل بیت النبوه و موضع الرسالة و مختلف الملائكة و مهبط الوحی [1] «درود خدا بر شما اهل بیت پیامبر، جایگاه رسالت و پیام رسانی و محل رفت و آمد فرشتگان و جایگاه نزول وحی».

عترت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مهبط وحی و جایگاه آمد و رفت فرشتگان می باشد. فرشتگان الهی هماره بر آنان فرود می آیند و آنان را با معارف و اندیشه های وحیانی آشنا می كنند. آنان را از گذشته و آینده اطلاع رسانی می نمایند. عترت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم تجلی گاه فرشتگان علم و دانش به ویژه جبرئیل امین می باشند.

گرچه با رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم وحی رسالی به پایان پذیرفت؛ لیكن وحی معارف و اطلاع رسانی از گذشته و آینده هستی هیچ گاه پایان پذیر نیست. هماره انسان های برگزیده خدا بر روی زمین هستند كه محور دانش های غیبی می باشند. به همین خاطر فاطمه (س) كه از زمره عترت می باشد، «محدثه» و هم سخن فرشتگان است. به همین خاطر امامان معصوم كعبه



[ صفحه 57]



آمال فرشتگان هستند. فرشتگان برگزیده ی الهی بر آنان نازل می شوند و به دور آنان طواف می دهند و بر این طواف خویش افتخار می كنند. توجه كنید:


[1] الفقيه، ج 2، ص 270.